Monday, September 26, 2016

VEDRO MALL MELAKA 2016

Bagi pembeli Vedro Mall Melaka, boleh lawat ke website di bawah. Memang susah nak dapatkan perkembangan terkini dari Developer.

VEDRO MALL UPDATE 2016

Terima kasih kepada penulis blog tersebut. Terkini beliau ada update perkembangan projek bulan Ogos 2016.

Thursday, April 2, 2015

DSR GROOMING AUTO SPA & DETAILER

DSR ni nama kedai carwash yang terletak di Cheng Melaka. Satu baris dengan Maybank Cheng. 

Guna produk Meguiars dari basuh sampai ke wax dan polish.

Meguiars ni produk cucian kereta Premium dari USA. Memang banyak kereta2 yg suka buat detailing guna produk premium Meguiars ni.

Pasal harga, DSR tak terlalu mahal. Bagi aku cuci RM10 guna produk Meguiars amat berbaloi dari pergi cuci kat kedai bawah pokok.

Sekian review kedai DSR.


Thursday, January 29, 2015

Resipi Coca-Cola @ Coke

Hari ni aku minum air coca-cola suam.

Caranya:

1.Biarkan sebotol air coca-cola di dalam kereta dan letakkan di tempat panas.
2. Minum selepas 4 jam.

Hehe..i'm sowieeee

Monday, January 5, 2015

NEW BOYZ - SEJARAH MUNGKIN BERULANG VERSI 2015

Sapa minat lagu ni dulu?
Masa ni semua gadis2 akan beli majalah2 sebab nak tengok muka tomok.
Rambut belah tengah masa tu, now dah botak kena tebas..hehehe
layan video bawah ni, masa konsert Final Gegar Vaganza 2015.



3 main concerns that many retirees faces at retirement


3 main concerns that many retirees faces at retirement:

  1. Unable to replace their pre-retirement income during their retirement years
  2. The retirement fund that they have is not enough to last their entire retirement years
  3. Effect of inflation to their retirement fund

As a result, these retirees may

  1. Be dependent on financial support either from their family or the government
  2. Outlive their retirement savings
  3. Face with an increased cost of living

3 Kebimbangan Utama yang dihadapi oleh pesara

3 Kebimbangan Utama oleh pesara selepas bersara

1. Pendapatan selepas bersara tidak sama dengan sebelum persaraan. Mungkin tiada atau mungkin sedikit.
2. Dana persaraan yang ada tidak mampu menyara kehidupan sepanjang tempoh bersara sehingga meninggal dunia.
3. Kesan inflasi ke atas dana persaraan. RM1 juta sekarang mungkin cuma RM500K pada 30 tahun akan datang.

Macam aku ni, tiada pencen selepas bersara, kerja swasta la katakan. Masa muda-muda dulu sibuk enjoy, sekarang menyesal dan mula nak menyimpan semula. 

Macam mana anda semua merancang kewangan? kongsi la di ruang komen ye...






Tuesday, December 23, 2014

Keputusan PT3 teruk? Susah sangat ke?

Semalam keputusan PT3 yang menggantikan format PMR telah keluar. hari ni rata2 kecewa dengan keputusan PT3. Ada artikel yg marahkan menteri, ada yang marahkan cikgu, etc..etc..

Bagi aku ini semua alasan yang tak munasabah. Ada je aku tengok pelajar yang dapat 11A. Camna tu? Manusia memang sukar untuk terima sesuatu perubahan, betul tak? cuba renungkan ye..

Jangan menuding jari kepada orang lain.

P/S: Tahniah kepada pelajar MOZAC yg mencapai keputusan cemerlang PT3. Dengarnya Top 5 dikalangan SBP dan Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) yang lain. Tanhniah juga kepada guru2.

Daripada:
Student PMR 1997 - The best PMR batch in MOZAC History.

Thursday, December 11, 2014

Harimau Malaya ke FINAL!!!

Yahoo!!! Team Harimau Malaya berjaya juga ke Final Piala AFF Suzuki. Kalahkan Vietnam dengan aggregat 5-4. Lepas ni kita jumpa sekali lagi Thailand di Final.

Risau juga sebab 15 minit terakhir perlawanan Vietnam menyerang habis-habisan. Pemain-pemain Malaysia pula nampak dah keletihan. Dari bawah pommm!!! tendang ke atas. Mana larat striker kita nak kejar.

Apa2 percaturan jurulatih Dollah Salleh berjaya kali ni. Piya akhirnya dimasukkan buat kali pertama. Dia assist untuk gol kedua. Mungkin jika diberi lebih banyak peluang untuk bermain, dia mampu mengawal perlawanan.

Tahniah buat pemain dan barisan jurulatih Harimau Malaya.

Thailand!!! We see you in Final!!!

p/s: Gajah putih lawan Harimau..huhu

Friday, November 21, 2014

NEW AND GENUINE EVISU GENES NO. 2 LOT 2000 FOR SALE

PRICE: RM1500.00
RETAIL PRICE IN KLCC: RM1839.00

BOUGHT IN TOKYO DAIKANYAMA " EVISU THE TOKYO".

WHITE GULL WERE CUSTOM PAINTED. THE SHOP PAINTED ONCE PAYMENT MADE.

SUITABLE FOR MEN AND WOMEN.

NEW AND NEVER BEEN USED. SO NEVER BEEN WASH.

SIZE WILL SHRINK FROM 28" TO 27" AFTER WASH. WASHING INSTRUCTION WILL BE PROVIDED.

IF INTERESTED, PLEASE LEAVE YOUR CONTACT IN COMMENT.































Thursday, October 30, 2014

Melabur dalam Emas

Ada sesiapa yang mahir dalam pelaburan emas tak? kalau ada marilah sini approach aku dan cerita macam mana nak melabur dalam emas ni.

Emas delay lah, public gold lah, macam2. Tapi baru2 ni dengar ada kes emas delay duit tak dibayar ke pelabur kan?

Aku ada lah juga setahun sekali beli rantai emas 10gram (simpan dalam peti) pastu beli 10g emas dekat Gold Saving Account public bank. Semuanya setahun sekali. Pernah dulu beli masa harga emas tinggi RM176/g ..tengah pening dah 2 tahun simpan sebab itu boleh dikatakan rugi sebagai pelabur. Simpan dalam ASB kompom2 dah dapat 8% setahun.

Sekarang tgk emas pun dah turun harga Rm122/g aku nampak kat kedai Emas Kuala Pilah. Hmm mungkin masa untuk beli emas dah sampai kot. Simpan untuk masa depan.

Rumah Artis terkenal Dilelong?

Macam biasa aku akan subscribe kepada beberapa syarikat pelelong untuk menghantar listing rumah lelong. Pagi ni masa baca salah satu listing ternampak kondominium Armanee Terrace akan dilelong. Bila scroll lagi ke kanan nak tgk owner siapa, ternampak la nama yang macam familiar. Nama artis drama dan filem yg pernah popular satu masa dulu. Perkara pertama yg masuk dalam fikiran aku "Eh ini pelakon tu kan?", terus aku suruh secretary aku (baca Google) untuk check dengan siapa dia kahwin. Sebab dalam listing tu ada nama wife dia sekali. Hmm kesian juga kat diorang. Tapi nak buat macam mana kan, mungkin ada sebab2 kewangan yg diorang tak dapat nak bayar ansuran bulanan rumah ni.


So sesiapa yg berminat nak dapat duduk kondominium yg boleh dikategorikan sebagai termahal di Damansara Perdana, cubalah hadirkan diri pada hari lelongan yer.

Kalau ikutkan ini ialah lelongan kali pertama sebab Reserve Price sama dengan Market Price.

Mengenai Armanee Terrace, in English ya...


Terima Kasih http://www.propwall.my/ atas info berkenaan Armanee Terrace. Member aku ada la beberapa orang yg duduk sini. Aku sendiri tak pernah sampai. Anyway selamat membeli.

Tuesday, May 6, 2014

Lamanya tak menaip blog

Wow malam ni terasa nak tgk blog ni wujud lagi ke tak..wujud lagi rupanya. Dah lama tak menulis, akhir sekali tahun 2012...huhu.

Banyak dah berubah, cuma tempat kerja sahaja masih sama. Aku dah berkahwin, dengan orang N9, tahun 2012. tahun lepas dikurniakan seorang puteri. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah.

Cuma dilemma yg dihadapi ialah kami tinggal berjauhan buat masa ni. Wife kerja di Klang dan ulang-alik ke Seremban oon daily basis, sebab puteri kami dijaga oleh mak mentua aku. Cuma aku je yg akan balik setiap minggu ke N9. Tak tahu lah sampai bila akan berterusan.

Apa2 pun kami dah beli sebuah rumah di Bandar Sri Sendayan (BSS). Jenis Balista. Siap tahun 2016. So tgk la macam mana nanti. Agak susah nak berpindah dari company sekarang sebab business requirement yg berbeza. Kalau dapat rezeki ke KL alhamdulillah. Worst case, resign which is the last option.

Bercakap pasal resign, ada beberapa rakan seuniversiti dulu dah bertukar syarikat. Ada yg full time takaful, ada yg berpindah ke company logo kerang dll. Aku? tunggguuuuu..perjanjian ada lagi setahun tinggal. Tahun depan cukup 10 tahun.

OK, cukup buat malam ni..harap2 ini bukan satu-satunya post tahun 2014.

Monday, July 30, 2012

Automated Enforcement System (AES) location in Malaysia

Pernah dengar pasal AES? Omputih sebut Automated Enforcement System. Benda alah ni gunanya utk ambil gambar kenderaan yg dipandu melebihi had laju. Kurang la sikit kerja polis time2 cuti perayaan nanti. X perlu berhujan panas lagi dah. Dengarnya akan beroperasi sepenuhnya tahun ni, tapi lokasi belum diketahui. Hari ni ada member aku update kat fb yg di Putrajaya dah ada satu. Flash power camera AES ni. So sapa2 yg silau tu jgn la pandu laju2. Berpinar mata nanti. Pada pandangan aku kerajaan perlu bina satu lebuhraya khas utk kelajuan 150 ke atas utk kereta2 berprestasi tinggi ni..macam Auto Bahn kat Jerman tu..pandu bawah dari speed 150km/h korang kena saman. Baru la sesuai keta2 BMW, porsche, ferrari, VW GtI boleh tunjuk kelajuan masing2. Lebih lanjut pasal AES dan gambar boleh rujuk kat sini... http://www.zerotohundred.com/newforums/automotive-news/414903-automated-enforcement-system-aes-covering-our-roads-very-soon-3.html

Friday, July 20, 2012

Aku Tak Bersalah

Aku dengar lagu ni masa tengah driving dari Seremban ke Melaka. Mula2 ingat kumpulan Slam. Rupa-rupanya dari Pearl. Lagu2 sekarang ni memang x dapat lawan la lagu2 zaman 90-an.. sila layan lirik dan video clip...layannzzzz

Aku Tak Bersalah 

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Tetapi terpaksa cinta
Berakhir di sini

Telah berulang kali sengaja kau ulangi
Kesilapan sama serupa
Setia di depan mata
Curang di baliknya

Memang benar tanpa kusedari
Dalam diam hatiku pedih
Lantaran sikapmu melukakan
Mengguris hati dan perasaan
Rupa-rupanya kasih sayang darimu
Dusta semata

Seandainya detik dan waktu
Dapat kuputar kembali
Ingin sekali lagi rasanya
Untuk kujatuh cinta semula
Namun yang pasti bukan dengan mu
Yang penuh palsu

( korus )
Bukan sengaja aku menyakiti
Dirimu yang tak mungkin memahami
Erti kejujuran sebenar di dalam bercinta
Janganlah pula aku disalahkan
Kiranya kau diburu kekesalan
Tangis di akhirnya tak bermakna

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Terpaksa ku biar cinta
(Tetapi terpaksa cinta)
Berakhir di sini

( ulang dari korus )

Terpaksa kubiar cinta berakhir di sini


Friday, February 17, 2012

Perniagaan FOREX di Internet Haram

KOTA BAHARU – Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan hari ini memutuskan umat Islam haram mengamalkan sistem perniagaan pertukaran wang asing.

Pengerusi Jawatankuasa itu, Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata ini kerana perniagaan yang dilakukan melalui pertukaran wang asing seperti itu tidak menepati hukum syarak dan menimbulkan keraguan di kalangan umat Islam.

“Hasil kajian Jawatankuasa ini, kita dapati perniagaan yang melibatkan pertukaran wang asing melibatkan spekulasi mata wang dan ini bercanggah dan berlawanan dengan hukum Islam.”

“Oleh itu, Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan memutuskan bahawa umat Islam diharamkan daripada mengamalkan sistem perniagaan cara demikian,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Ke-98 di sini hari ini.

Abdul Shukor berkata banyak isu yang meragukan mengenai perniagaan pertukaran asing, oleh itu umat Islam tidak perlu menceburkan diri, tambahan pula kegiatan itu melibatkan penggunaan internet di kalangan individu, yang menyebabkan untung rugi tidak menentu.

“Lain-lain jenis perniagaan pertukaran wang asing, seperti melalui pengurup wang atau dari bank ke bank dibenarkan, kerana ia tidak menimbulkan spekulasi mata wang atau untung rugi yang tidak menentu,” katanya.

Beliau berkata keputusan lain yang turut dicapai dalam mesyuarat itu ialah mengharuskan umat Islam membuat pelaburan atau membuat simpanan melalui Skim Sijil Simpanan Premium (SSPM) yang dikendalikan Bank Simpanan Nasional (BSN).

Katanya keputusan itu dibuat selepas jawatankuasa berkenaan berpuas hati dengan kaedah pelaksanaannya melalui taklimat yang disampaikan oleh pihak penal syariah Bank Negara pada muzakarah itu.

“Pada mulanya, kita meragui tentang kaedah pelaksaaan skim itu tetapi kita berpuas hati setelah sistem perniagaan melalui SSPN itu ditukar konsep Islam iaitu Mudharabah.” – BERNAMA

Thursday, February 16, 2012

Melia Aimiellia 3gp

Semalam dgn hari ni nama pelakon yg baru lepas sekolah menengah ni kecoh kat blog2 hiburan. Semua start dgn blog rotikaya.com yg "claim" diorang dapat gambar2 NSFW minah ni..sama ada betul atau tidak biarlah org punya diri yg menjawab. Perghh mmg lari dari malaysia la lagi elok. Mana nak letak muke kat malaysia ni.

Saje je aku buat post tajuk ni. Ikuti perkembangan semasa dan sensasi la katakan...

Sunday, January 15, 2012

Nemo Oh Nemo

Lama gak x hapdet pasal Nemo ni..dia sudah pulih sepenuhnya..masa mula2 bawak balik rumah asik nk mkn jek..tdo pon x lena..last2 tutup pintu bilik tinggal dia kat luar..nk bg mkn byk2 xleh coz baru lepas potong usus..x pasal2 pecah nnti..

Anyway,sekarang beraT badan dia pon dah naik.dah boleh mkn cam biasa.

Cuma satu problem baru...dia makan banyakk sangat la plakkk..huhuhu

Thursday, December 8, 2011

Nemo Oh Nemo ::Update::

Nemo punya surgery berjaya semalam. Bende yg disangka span atau kain hanya lah gumpalan hairball (bulu2) yg terkumpul masa Nemo merapikan diri.

Cuma major finding ialah Nemo kena "intussusception" keadaan di mana sebahagian usus termasuk dalam sebahagian lagi bahagian usus. Susah nak explain, korang search google image untuk tgk graphic. Keadaan ni boleh juga terjadi kpd manusia. Kalau nak lagi lanjut boleh baca sini.

Jadi sekarang, tunggu luka Nemo sembuh lah. Hoping for speedy recovery.

Tuesday, December 6, 2011

Nemo Oh Nemo ::Update::

Sabtu & Ahad lepas berualang - alik aku ke hospital vet gasing. Condition Nemo masih sama. Kena dipaksa makan. Doktor cakap result blood test semua normal. Kesian tengok dia kat sana. Berteman ngan kucing2 lain & duduk dalam cage. dia x pernah duduk lama2 dalam sangkar. Sentiasa bebas dalam rumah.

Hari isnin doktor update Nemo masih x berubah..

Hari ni,Selasa doktor call & cakap hidung Nemo berair. doktor buat x-ray scan & nampak sesuatu tersangkut dalam perut Nemo. Doktor kata Nemo kena masuk surgery untuk keluarkan benda tu..apala yg dia makan kat rumah ni. Doktor cakap perut Nemo pun dalam bahaya sebb dah lama x makan, jadi kulit perut yang mati kena potong. Harap2 Nemo akan selamat dan sihat dengan cepat..haihh ni yg risau esok nih.

Esok aku update lagi keadaan dia.