Friday, April 30, 2010

Movie Review: Iron Man 2

Ptg tadi aku g tgk Iron Man 2. Lokasi..MBO Melaka Mall. Kat tiket tulis start pukul 4, tapi 4.30 baru diorg bagi masuk, hangin jek.

Ok, IM2 ni berkisar pasal Tony Stark, tuan punya Stark Industries dan juga pereka dan hero citer ni Iron Man. So kali ni Government Amerika bawak si Tony ni masuk court coz nak dapat hak ke atas suit Iron Man. Tp si Tony x mau kasi coz dia kata dia bukan hamba kepada government Amerika. Mmg aku setuju sgt2 ngan dia. kalau la technology tu ada sekarang n Amerika yg pegang, mmg aku rasa selamba jek palestin an iran diorg hancurkan.

Anyway, berbalik pada movie ni, Tony kali ni berdepan depan masalah ngan Justin Hammer, seorang kontraktor senjata yg provide semua senjata ke US army which aku ada confuse sket coz dalam movie yg 1st, aku rasa Stark Industries yg provide all the weapons to US Army. And sorang lagi musuh Ivan Vanko, org russia yg nak balas dendam ke atas famili Stark. Dulu ayah dia kena halau dek Howard Stark (ayah Tony) sbb cuba jual technology yg diorg sama2 develop ke pihak musuh.

Ivan Vanko ni pun seorg physicist macam Tony jugak tp xde la sehebat Tony, 2 kali dia lawan Iron Man tapi senang sangat nak tewaskan. Ivan Vanko diupah oleh Justin Hammer untuk buat satu suit tapi si Ivan ni buat drone (robot tanpa manusia). Tapi semua drone2 tu abis dikalahkan dek Iron Man yg berganding bahu ngan kawan baik dia dalam Army tu, aku x igt nama dia tp lakonan Don Cheadle. Korang kena tgk senjata Iron Man yg baru, masa dia kalahkan semua drone2 jahat tuh. bagi aku superb tp boleh guna sekali jek.

Overall, citer ni aku bagi rating 7/10. aksi x byk sangat n sekejap. Aku 'wow' dgn suit baru Iron Man. Ada part si Tony disassemble suit tu ngan assemble part tu.kagum aku. Pastu satu lagi 'wow' aku dgn si Scarlett Johansson. Dia bawa watak spy girl, bekerja ngan team Avengers, bawah director Fury (aku kena buat research sket coz tetiba jek director fury ni muncul n mcm baik jek ngan Tony). So tu je la kot, x pandai sgt nak buat sinopsis, aku cadangkan korang pergi la layan sendiri kat cinema.hehehe...

2 comments: